Volvo представи отново своя популярен модел XC70 в смела нова форма – като средноразмерен plug-in хибриден SUV, който съчетава скандинавска елегантност с усъвършенствана електрифицирана мобилност. Изграден върху мащабируемата модулна архитектура (SMA) на Volvo, XC70 представлява PHEV с най-дълъг пробег на марката до момента – 1200 км. без презареждания за гориво или ток.
Дизайнерският език на XC70 отразява модерен поглед върху скандинавските корени на Volvo: спокоен, целеустремен и издръжлив. Здравият му силует се отличава с изчистени линии на каросерията, наклонен покрив и линия, която излъчва ненатрапчива увереност.
Новата предна решетка с активни въздушни капаци едновременно оживява визуалното присъствие и подобрява ефективността – напомняйки за електрическите модели на Volvo. Характерните матрични LED фарове и елегантните C-образни задни светлини, плавно интегрирани в задното стъкло, допълват изразителния му, но изискан профил.
Под капака се крие усъвършенствана plug-in хибридна система с устойчив електрически пробег. В китайските тестови цикли (CLTC), XC70 постига до 200 км. чисто електрическо шофиране.
Благодарение на бързото зареждане, батерията може да се презареди от нула до 80% за 23 минути. Автомобилът поддържа и двупосочно зареждане, което позволява на потребителите да захранват външни устройства, когато са оборудвани с необходимия адаптер. Общият комбиниран пробег надхвърля 1200 км, предлагайки гъвкавост между пътувания без емисии и пътувания на дълги разстояния.
Volvo XC70
Влизайки вътре, XC70 предлага интериор, характеризиращ се с безгрижен комфорт и интелигентна функционалност. Висококачествени материали и изчистена естетика обграждат пътниците, а амбиентното осветление, отопляемите задни седалки и тризоновият климатик подобряват уюта.
Централната конзола е плаваща, като включва прибиращ се мост с поставки за чаши, безжично зареждане и дървени елементи. Багажникът е 408 литра, като се разширява до 1456 литра със сгънати задни седалки.
Както винаги, Volvo не пести от технологии. 12,3-инчов дигитален инструментален панел е обърнат към водача, докато свободно стоящ 15,4-инчов хоризонтален сензорен екран доминира в центъра.
И двата дисплея са интуитивни , а опционалният 92-инчов head-up дисплей с добавена реалност добавя завладяващ слой интерактивност на предното стъкло. Гласовият асистент, задвижван от изкуствен интелект, обработва задачи като комуникация, навигация и управление на автомобила. Актуализациите по въздуха и дистанционното управление, включително предварителното климатизиране на кабината, поддържат автомобила в еволюция с времето.
Volvo е оборудвало XC70 с цялостната си технология Safe Space. Набор от радари, камери и сензори непрекъснато следи околностите, за да предотврати или смекчи сблъсъци. Функции като автоматична смяна на лентата, Park Pilot Assist, активна навигационна поддръжка и предупреждения за отваряне на врати (предназначени за предотвратяване на инциденти с велосипедисти) правят ежедневното шофиране по-спокойно и сигурно.
XC70 първоначално ще се предлага в Китай. Компанията планира да го пусне и на пазара в Европа, но не уточнява кога.